Sammanfattning

Oj, nu var det länge sen jag skrev igen. Det blir ingen storbloggare av mig inte, inte riktigt min grej. Men i alla fall, tycker att det är dags att uppdatera lite. Tänkte sammanfatta vad som hänt sedan sist (även om det kanske inte är så mycket). Men först vill jag berätta hur glad jag är att jag och Daniel valde att flytta ifrån råttboet (Eskilstuna) och bege oss hem till Örebro igen. Att klippa banden med alla sk. "vänner" där borta (förutom Amanda E, henne gillar vi skarpt, plus några andra). Det är verkligen så skönt att slippa all den smutskastning som försigick i våra kretsar i Eskilstuna, ingen kunde vara glad för någon annans skull, inte på riktigt. Jag är verkligen glad att jag listat ut vilka mina riktiga vänner är, de som vill mitt bästa -alltid! Att jag nu vet vilka som är glada för min skull om det händer ngt roligt och till skillnad från de i E-tuna inte vill dra ner mig i smutsen. För det är där de människorna jag pratar om befinner sig -i smutsen. Och stannar de kvar där och gör på samma sätt varje dag och behandlar varandra likadant varje dag framöver så kommer de alltid att finnas kvar där nere - i smutsen. Och jag är glad över att jag tagit mig upp, upp från smutsen. Att jag och Daniel har lämnat det bakom oss. Nu är vi äntligen lyckliga! Vi trivs, med varandra, vardagen, våra vänner och med allt. Nu börjar det på riktigt, det riktiga livet -framtiden. Och det är jag riktigt glad över!


Oj, det här inlägget sprang iväg lite. Men himla skönt att få ur sig lite tankar som man går och bär på. Så tillbaka till sammanfattningen. Vad har hänt sedan sist?

Jag har jobbat titta som tätt, i skolan.
Jag har träffat min fina vän Johanna (love you!)
Jag har kommit längre med ridningen. Vi har börjat trava själva ;)
Jag och mamma har börjat fått in movesen på Afrikanska dansen vi börjat med.
Jag har börjat spinna med Eva. Mycket jobbigt, men samtidigt mycket givande!
Jag och Daniel har träffat ett väldigt trevligt par här ute som vi nästan bor grannar med.
Jag har träffat en jättesöt tjej som heter Karin (Linus flickvän, Simon Ö's kompis), de får snart hem en himlans söt valp som Axel ska bli kompis med.
Jag har börjat på en starta-eget-kurs.


Det är lite som hänt, jag tänkte även berätta lite om saker jag längtar efter...

Jag ska snart åka och hälsa på Johanna i El Stockholmo (förmodligen under påskveckan v 13)
Jag och Daniel har börjat nosa på en Europa-resa (tågluffning), får han sin semester så åker vi i sådana fall 9e Juli och är borta en månad.
Jag hoppas att jag kommer in på trafiklärarutbildningen till hösten.
Jag längtar till dagen då jag och Daniel öppnar vår trafikskola.
Jag längtar (som dom allra flesta) efter sommaren.


Det var lite om mig och mitt liv just nu. Och kom ihåg. Några få riktiga vänner är så mycket bättre än många ytliga kompisar.

Kommentarer
Postat av: vexy

åh, visste inte att du ville bli trafiklärare. Men tror du skulle passa jättebra som det. Och det är ju verkligen en livsinvestering, trafiklärare kommer alltid behövas :)



Har du dock krokarna förbi råtthålet får du gärna hojta till så styr vi upp en ny session :)

2010-03-18 @ 20:29:30
URL: http://vexy.blogg.se/
Postat av: vexy

Eskilstuna är ett råtthål, håller med dig fullständigt. bara en massa kriminalitet överallt nu för tiden och majoriteten av människorna här är uppblåsta (får man säga så?):)

Skulle inte arbetsmarknaden se så mörk ut som den gör för tillfället skulle jag också försöka ta mig härifrån, men det är inte bara att säga upp sig och flytta tyvärr.



tack, det hoppas jag med. varit hemma från jobbet sen i måndags - verkligen inte likt mig. fy :(



Klart du gör. ska hålla tummarna för dig.

2010-03-18 @ 23:49:24
URL: http://vexy.blogg.se/
Postat av: Johanna

SAKNAR DIG SÅ DET GÖR OOOONT <3 Kramar!

2010-04-24 @ 15:16:04
URL: http://manori.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0