Bloggtorka!

Ja, minst sagt!

Men vad har det berott på? 
Jag har kännt mig, omotiverad, trött osv. Ganska logisk förklaring. Men livet har inte stått still bara för att bloggen har gjort det. Det har hänt en hel del saker faktiskt.  Jag har träffat vänner och familj. Motionerat och gosat med vovven. Ja, det är nog det jag har ägnat den mesta av min tid till.

Igår var den finaste dagen på väldigt länge. Det var vår, äntligen, på riktigt! Och jag och D njöt av den, sådär riktigt ordentligt. En lång promenad med Axel i fågelreservatet. Det är verkligen så himla vackert där. Massa fina dammar, massa grönt och fina fåglar. Har ni någon gång tänkt på hur vackra svanar är? Alltså tittat sådär ordentligt och verkligen sett deras skönhet, om inte så försök göra det nästa gång ni ser en. Dom är imponerande, både i vatten, på land och i luften!

Och vad är en fin vårdag utan en god glass? 
Just det, njuter man ordentligt av en fin vårdag så är det nästan ett måste att gå och handla varsin glass. Och det var precis vad vi gjorde, och den smakade utsökt!







Och den första riktiga vårdagen avslutade vi med att bege oss hem. Och väl hemma så hjälptes vi åt med ett föredrag som D skulle hålla i skolan idag. Det skulle handla om arbetarrörelsen under 1900-talet. Vi fick ihop 5 riktigt bra minuter. OH-bilder, åhörarfrågor och mycket rolig och intressant fakta.

Men dagen är inte slut än. För att avrunda helgen på ett skönt och mysigt sätt så laddade vi hem en film. 7pounds heter den och Will Smith spelar huvudrollen i filmen. Och den här filmen är en av de bästa filmerna jag någonsin sett. Så fin, så underbar och så sorglig. Ni måste se den!











Kommentarer
Postat av: Roppe

Grät Digge?

2009-03-16 @ 15:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0