my pinky is pink

A alltså mina naglar har just blivit nymålade... blev chock/ljus-rosa. Mycket fint! :)
Sen sist har jag och daniel hunnit varit på promenad upp på stan. Vi gick förbi hotell statt, för deras restaurang/krog brann ner inatt/imorse. Förmodas vara anlagt. Men det är så det funkar här i stan. Dyker det upp ett ställe som börjar konkurrera så bränns det  ner... först Harrys, sen Ming Palace och nu Statt. Det är verkligen helt sjukt! Jaja, man kunde se enda från avspärrningen att hela stället var sönderbrännt. T.o.m väggarna på utsidan av huset var helt svarta, och det rök fortfarande. Allt såg väldigt sorgligt ut faktiskt...

På hemvägen gick vi och klagade på vädret. Med all rätt tycker jag! Slaskigt och skitigt, inte alls något man trivs med liksom. Antingen ska det vara riktig vinter, eller riktig sommar tycker jag. Våren är helt okej den också... men hösten och tiden innan våren kan lika gärna gå och dra något gammalt över sig! Eller vad tycker ni? Iaf så gick vi förbi coop på hemvägen. Daniel stannade ute och väntade med lille Axel medan jag gick in och köpte, avocado, cashewnötter och mörk choklad med hallon. Mycket smarrigt faktiskt. På vägen ut genom svängdörrarna mötte vi söta Emma också, snällare och sötare tjej får man leta efter! Väl hemma så kurade vi ner oss i soffan och smaskade på och tyckte synd om oss själva. Skönt ibland!

Snart börjar efterlyst, sen är det sängen som gäller, ska bli skönt att krypa ner och läsa ett kapitel i den braiga boken jag håller på att läsa. Fortsättningen på Grottbjörnens folk. Den heter Hästarnas dal och är skriven av Jean M Auel. Boken är lite svårläst, men den är klart värd mödan! Ett tips till er där ute är ju att försöka hitta den, eller del ett på bokrean. (finns hela fem delar)

Ha det bra mina vänner! Puss.



  
Fint va?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0