Vasastan

Såhär skriver Örebro bostäder om området Vasastan på sin hemasida

Området

I västra delen av staden ligger Vasastan, en av Örebros mest populära stadsdelar. I området har ÖBO drygt 1 200 bostäder, i olika stilar och åldrar. Variationen på ÖBOs lägenheter är stor! Välj vad som passar dig bäst: praktiskt i modern standard eller mysigt med kakelugn.
Många anser att Vasastan är en slags stad i staden, med sina tydliga gator och kvarter. Det är definitivt en levande stadsdel med ett stort serviceutbud: affärer, restauranger, pizzerior, apotek, och mycket annat. Området har också många vackra parker.
Till den absoluta stadskärnan är det cirka en till två kilometer beroende på var i Vasastan du bor. Härifrån går det både snabbt och smidigt att ta sig in till Örebros absoluta stadskärna, till fots eller med cykel.


Jag känner mig även väldigt hemma i just den här delen av stan. eftersom att min pappa bor där och jag själv har bott där i flera år. Synd bara att pappa och resten av familjen flyttar därifrån nu i vår, annars hade vi varit grannar.



Här är huset vi ska bo i

Kommentarer
Postat av: molle

Örebro =lovely :D

2009-05-05 @ 00:32:59
URL: http://ettrosapenntroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0