Lunch/middag

Nu står Daniel ute i köket och gör köttfärssås och till den ska det serveras fullkornspasta. Låter jättesmaskigt! Men jag är inte så hungrig eftersom att jag smuttade i mig en god hallonsmoothie och lite flingor. Jag älskar att göra smoothies just för att det är så enkelt, går snabbt, är jättegott och för att det är supernyttigt! Jag tänkte skriva upp recept på hur jag brukar göra så kanske ni kan testa och se hur gott och enkelt det är.

-150 g frysta bär t.ex. hallon eller björnbär.
-ca 1 dl sojamjölk. Kan varieras beroende på hur tjock du vill ha din smoothie
-2 tsk kesella vanilj

* Tina bären i mikron. Men se till att dom inte blir varma eftersom att vi vill ha smoothien kall.
* Lägg i alla ingredienser i en plastbunke och mixa alltihop med en stavmixer.
* Servera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0