God morgon

Snacka om att jag känner mig ganska sliten idag. Men gud så kul vi hade igår! Roliga människor, god mat, musik och dans. Kan det bli bättre (?) Det slutade med att vi kom hem runt tre halvfyra inatt och då sprang jag ut en runda med Axel. När jag kom in och la mig ner så slocknade jag direkt.

Jag kanske ska berätta lite mer i detalj hur festen var...
Vi kom dit runt åtta-tiden och samlades tillsammans med andra gäster runt dom dukade borden. Förrätten var redan serverad och den bestod av Meza (olika dipsåser och bröd), så den högg vi in på direkt. Drycken stod även den framme på borden så vi högg in på den också ;) Medan vi sitter där och smaskar så anländer Meis och Jemi (kvällens huvudpersoner) då ställer sig alla upp och välkomnar dom i dörren. Musiken sätter igång ordentligt och dansen tar fart. Alla samlas runt paret och shakear loss. Efter en stund så stannar musiken upp och då är det dags för prästen att göra sitt. Det är nästan som på ett bröllop och dom utbyter ringar. (jag förstod inte var prästen sa eftersom att han pratade syrianska). Nu blir det lugnt en liten stund och alla sätter sig ner igen. Men snart sätter musiken igång igen, det var ett liveband som spelade, och alla börjar dansa för fullt igen. Några timmar senare kom varmrätten in och den smakade utsökt. Kycklingfilé med stekt potatis, pepparsås och grönsaker. Mer dans och dricka sen serverades tårtan (jag älskar tårta). Det var en av dom godaste tårtorna jag ätit faktiskt, med blåbär i. Ännu mera dans och partajande in på småtimmarna blev det innan vi gick fram och grattade förlovningsparet och sedan begav oss hem. Hela kvällen är dokumenterad med både film och foto, det ska  verkligen bli jättespännande att få se sen!


Ni skulle bara se hur stiliga  Meis och Jemi var. Ett stort grattis till dom och deras förlovning!



Jag och min outfit. Dålig bildkvalité men det får duga.
Volangklänning - Lindex
Kavaj - H&M
Skor - Din Sko


Kommentarer
Postat av: Meis

Hej gumman, va tvungen o titta in här eftersom du pratat om din blogg :-) Den är jättefin ju! Söta ni är på alla bilder..Vill ännu en gång tacka för att ni kom på festen, o för presenten! Puss o kram!

2009-04-29 @ 08:09:47
Postat av: Anonym

Var tog den häftiga och inte fjortis-jag-tar-kort-på-mig-själv Amanda vägen?!



Känner inte igen dig, den förra Amanda var mycket häftigare:)

2009-10-09 @ 17:40:04
Postat av: före detta idrottsprogrammare

Var har den häftiga Amanda tagit vägen? Detta är dig inte likt, fjortisfasoner får du syssla med någon annanstans...

2009-10-09 @ 17:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0